Fórum

2009. április 19., vasárnap

Geronimo Stilton


/Szubjektív könyv-nem-ajánló/
Ahogy más anyáktól hallom, nagy sikernek örvend az olvasni tudó kisiskolások között Geronimo Stilton. Egy könyv erejéig én is bekukkantottam az újságíró egér életébe. Ez a könyv:

Bajuszokra vigyázni, itt jön Egeróni!

Rövid tartalma:
Egy félszemű rágcsáló tönkre akarja tenni a Rágcsáló Híreket... Én azonban mindenáron meg akarom menteni a kiadót: még arra is hajlandó vagyok, hogy részt vegyek egy rémisztő horrorkvízben, az Egérfogóban, ahol kis híján elveszítem a farkincámat! Végül pedig hála a híres Egeróninak, sikerül kiderítenem, ki a titokzatos rágcsáló...

Nem tudom, a gyereknek mi tetszik jobban: a külcsín avagy a belbecs. Mert olvasni tényleg könnyű; nagy betűkkel, néhol színesen, eltérő betűtípussal szerkesztett, gazdagon ilusztrált könyvről van szó.
Ugyanakkor felnőtt szemmel a történet maga lapos, érdektelen, zagyva, a jellemábrázolások csapnivalóak. Nem nevezhető sem kriminek, sem izgalmas történetnek, mindenből próbál egy kicsit építkezni, de épp ettől ingatag az egész.
Biztos, hogy több Stilton-kötetet nem fogok a gyerekeim kezébe adni.

Nincsenek megjegyzések: