Fórum

2009. április 9., csütörtök

Locsolóversek




E háznak van egy rózsája,
A rózsának egy bimbója,
Én a bimbót megöntözöm,


************************

Tündérországból jöttem én,
Tündérországból gyöngyharmatot
hoztam én.
Tündérország gyöngyharmatja
szálljon a fejedre,
Piros tojás, hímes tojás,
ugorj a zsebembe!





**********************

Én kis diák vagyok,
Sokat nem kívánok,
Egy pár tojást várok,
S azzal elsétálok.





**********************

Húsvét hétfőjén
kinyílott egy rózsa,
Hajnalhasadáskor,
Harmat hullt le róla.
Ezüst harmat cseppent,
Kis üvegbe szedtem,
Egy szép barna kislányt
Vele megöntöztem.



****************



Kellemes és boldog
Ünnepet kívánok
Öntözködni jöttem,
Hol vannak a lányok?





****************

Rózsavizet hoztam,
Csak nem féltek tőle?
Gyertek hát közelebb
Hadd adjak belőle.





******************

Szépen kérem az apját,
De még szebben az anyját,
Adja elő a lányát,
Hadd locsolom a haját!
Hadd nőjön nagyra,
Mint a csikó farka.
Még annál is nagyobbra,
Mint a Duna hossza.





Még több locsolóvers, kicsiknek és nagyoknak is: http://www.tyukanyo.hu/articles/0/54/husveti_locsoloversek_gyerekeknek-1.html

Nincsenek megjegyzések: